Před měsícem vydaná hra Harry Potter: Puzzles & Spells si již stačila získat řadu příznivců. Jde o herně nenáročnou a návykovou hru, ve které navíc můžete uplatnit soutěživého ducha, zvláště tehdy, přidáte-li se do nějakého klubu, který se snažíte posunout, pokud možno, až na první místo.

Některým hráčům, kteří pamatují dobu Candy Crush ságy, není koncept hry HP: Puzzles & Spells neznámý. Nováčci, i když již pokročili do pozdějších puzzlů, ale stále nemusejí znát některé možnosti, které tutoriál neučí, ale veteráni CCS je znají. Proto vám přinášíme tento článek/návod, v němž vám tyto vychytávky přiblížíme.

V první řadě je potřeba vědět, jak aktivovat tzv. power-upy, které zvyšují dynamiku hry a jsou značnými pomocníky. Mezi power-upy patří klíče, blesky, bomby a pytlíčky. Lze je vytvářet pomocí sestavení určitého počtu kamenů stejné barvy do specifického tvaru. Klíč vznikne ze čtyř kamenů ve čtverci, blesk čtyřmi kameny seřazených do lajny buď vodorovně, nebo svisle. Bomba vzniká z pěti kamenů sestavených do „eLka“ ale také do „Téčka“ a pytlíček lze získat stejně jako blesk, ovšem z pěti kamenů.

Co umí jednotlivé power-upy, si každý hráč jistě již vyzkoušel sám, takže nepovažujeme za nutné popisovat schopnosti každého z nich. Když na něj prostě poklepete, aktivujete jej. Ale někdy se power-upy nenachází v zrovna příhodné poloze. Háček je zde v tom, že i power-up je možné posunout jako běžný kámen a k jeho aktivaci pak dojde na jeho novém poli. To může být výhodné např. u blesků, protože pak projde novým řádkem/sloupcem. Krom toho, u kouzelného pytlíčku získáte kontrolu nad barvou kamenů, které posbírá (poklepáním by sebral kameny barvy jednoho z náhodně vybraných sousedních kamenů, kdežto posunem posbírá barvu kamene s nímž byl sáček vyměněn).

Samotné power-upy dokáží být samy o sobě silné, ale mají potenciál být ještě mocnější, pokud se podaří zkombinovat dva power-upy dohromady. To znamená, že se ve hře musejí ocitnout vedle sebe a vy je musíte vyměnit jeden za druhý tak, jako to děláte s běžnými kameny. Kombinovat lze jakékoliv dva power-upy, přičemž výsledný super power-up svým způsobem kombinuje schopnost těch dvou, ze kterých je složen.

Pojďme tedy postupně. Kombinace dvou bomb dohromady vytvoří extra silnou bombu, která zničí okolních 24 polí (okolí v dosahu 2 polí všemi směry). Exploze jsou opět dvě, stejně jako u běžné bomby: po první explozi spadne „výbuch“ dospodu vyčištěné oblasti, kde exploduje podruhé.

Bomba a blesk vytvoří ničivou – 3 kameny širokou – vlnu, která odstraní kameny v kříži, jehož střed je v bodě kombinace power-upu. Tedy jako kdyby horizontálně i vertikálně ze středu kombinace byly všude bomby (které vybouchnou jen jednou). Na původní orientaci blesku nezáleží, kameny budou odstraněny vždy v kříži.

Kombinace bomby a klíče vyšle výbušný klíč, který odletí k ohnisku vašeho „problému“, tam způsobí bombový výbuch a jako bonbónek nakonec ještě odletí dva klíče, které seberou další žádoucí předměty.

Bomba a kouzelný sáček změní všechny kameny jedné náhodně vybrané barvy na bomby, které následně explodují (2x).

Teď k bleskům. Dva blesky odstraní všechny kameny v řádku i sloupci, do kterého pole, z něhož power-up vzešel, patří. Někdy ani nemusíte kombinovat dva blesky vedle sebe, ale stačí když vlna od jednoho blesku zasáhne další, nacházející se v jeho trajektorii, a ten se aktivuje také – a je jedno, jakým směrem míří, vždy se spustí opačným směrem, než první blesk.

Blesk a klíč fungují prakticky stejně jako bomba+klíč, pouze s tím rozdílem, že místo bombového výbuchu dojde k užití blesku. Tentokrát směr blesku opravdu záleží na orientaci původního bleskového power-upu.

Blesk a kouzelný sáček také fungují obdobně jako bomba+sáček, s tím rozdílem, že změní kameny na blesky (s náhodnou orientací) a ty se okamžitě aktivují všechny naráz.

Dva klíče dohromady vyšlou do herního pole tři klíče, namísto dvou, čímž ušetříte tah.

Kombinace klíče a pytlíčku opět funguje obdobně jako bomba+sáček, s tím rozdílem, že změní kameny na okřídlené klíče, které následně posbírají potřebné předměty.

Dva sáčky dohromady posbírají všechny neuzamčené kameny na herním poli.

A to už jsme u konce s odhalováním herních vychytávek, které můžete sami ovlivnit. Možná už jste je dávno objevili, víme ale také o vášnivých hráčích, kteří potřebovali nápovědu publika (pozn. šéfredaktorky: ano, přiznávám to!), a z toho důvodu vznikl i tento článek. Doufáme, že vám tento návod alespoň trochu pomohl a přejeme mnoho štěstí ve hře.

Napsáno ve spolupráci s Acalanthi.

FildasKirk

Zpočátku, ovlivněn heroickým obdivem k Harrymu, jsem se považoval za Nebelvíra. Později jsem si uvědomil, že bezhlavě se vrhat do šílených dobrodružství na mě vůbec nesedí – a přiznejme si i s rozmyslem se vrhat do šílených dobrodružství by bylo na pováženou. Naopak, dvakrát měř, jednou řež, ale nejprve si o tom třikrát něco nastuduj je více můj styl. Takže jsem Havraspár a kdo mě označí za Nebelvíra, bude mu po odečtení kolejních bodů udělen trest naučit se nazpaměť Dějiny Bradavic. Prý je to prima lehké čtení před spaním.