Na počátku nebylo nic. Tedy vlastně ano, byl tu vypravěč. Zrodil se v hlavách dvojice nadaných mladíků. Ti spojili své dovednosti s vizí a vdechli život hře na motivy J. K. Rowlingové, HOCZ.org. V průběhu let sice stránka měnila svůj vzhled, ve funkcích se střídali hráči všech věků, barvy kůže i jazyka, jímž hovořili, ale podstata zůstala stejná. A sice, že srdce tohoto RPGčka stále bije pro mladé dobrodruhy, kteří v uspěchaném světě hledají dobrodružství a nebojí se zapojit svou představivost.

Registrace je možná dvakrát za rok, a to vždy o prázdninách. Nyní se přihlášky mohou posílat do 28.8., pak se registrace otevře až v únoru.
JAK SE TO HRAJE?
Jde o textovou RPG hru, neboli hru na hrdiny, roleplaying game, prakticky dračí doupě, jen ve velkém stylu překrásné grafiky a online. Svět se zde skládá z lokací, mezi kterými lze svobodně cestovat a tyto lokace dále tvoří „places,“ což jsou psané popisy míst, památníků nebo třeba učeben. Dále průchody, obchody, trhy, tajemná zákoutí a nástěnky. Konečně také samotné chaty, čiže pole, ve kterých probíhá hra popisovaná ve třetím rodu času přítomného. Chaty jsou zpřístupněné nonstop, můžeš tedy přijít v kteroukoliv denní dobu a zahrát si s jinými hráči, sám se sebou, či s vypravěčem, který čas od času problikne, aby zpestřil hru. Co postava podnikne, je ve tvých rukách. Stačí to vlastně jen popsat a počkat na reakci spoluhráčů.
Hra je nenáročná, navíc s ní můžete trénovat myšlení, podporovat fantazii, zlepšovat jazykové i umělecké schopnosti a rozšířit znalosti. Existují zde samozřejmě pravidla, která přísně zakazují sprostá slova nebo třeba sexuálně motivované hry. S těmi tě včas seznámí Školka, což je prostor, ve kterém si čerstvě zaregistrovaný nováček projde řád a reálie hry, splní tutoriál, vše je mu povolanými lidmi zkontrolováno a teprve poté je jeho postava schválena a vpuštěna do hry, tedy do Londýna.
Ta dostala k loňskému roku nový háv, nyní je časově flexibilní a prakticky stačí jen si přečíst řád hry a prokázat pochopení.

KOMU JE HRA URČENA?
HOCZ je pro hráče všech věkových kategorií. Od okamžiku, kdy se člověk naučí psát až do momentu, kdy umění jazyka zcela zapomene, je mu brána otevřena dokořán. Nezáleží na barvě kůže, vyznání, pohlaví, volebních preferencích nebo velikosti bot. Všichni jsou si zde rovni, neboť všechny spojuje nadšení pro hru a snaha dát svému vysněnému světu kapku magična.
DĚJ?
Příběh nepokračuje tam, kde mu dala tečku sama spisovatelka. Odehrává se o sto let později, po smrti hlavních představitelů, čímž dává prostor novým hrdinům a padouchům, kterým stačí jen vykročit ze stínů chatů. Čas je dvojnásobně zrychlen, za pouhý rok tudíž tvá postava zestárne o dvě léta. Inu a příběh? Kouzlo je v tom, že děj hry je takový, jaký si jej uděláš. Nicméně kostra příběhu je v drtivé většině případů stejná.
Zprvu si jako všichni ostatní vytvoříš jedenáctiletého kouzelníčka nebo čarodějku, s nimiž si v Londýně na Příčné ulici zakoupíš hůlku a hábit, a koncem léta pak nasedneš na vlak do Prasinek. Odtud tě čeká nezapomenutelná cesta lodičkami přes Černé jezero a konečně ve Velké síni Moudrý klobouk, který ti drobka zařadí do koleje. Jak student roste, mění se a vyvíjí, ostatně jako každé druhé děcko. Než bys ale řekl „famfrpál,“ už smí nastoupit do kolejního týmu. Smí se přihlásit do kroužku a na semináře drakologie, může získat odznak prefekta nebo kapitánskou pásku. Může z něj být dokonce praktikant a na škole učit. A pak? Pak složí zkoušky. Stane se z něj dospělý kouzelník a svět mu otevře náruč příležitostí. Bude z něj snad mistr alchymie? Bude zachraňovat kouzelné tvory celého světa? Bude to letecká hvězda, kvůli které půjdou fanynky celé kouzelnické populace do kolen? Slavný zpěvák, výrobce magikytar, krotitel mantichor, astronom, student Oxfordu? To už necháváme na tobě.
Na tvém rozhodnutí je také to, co bude tento kouzelník dělat ve volném čase, jaké si najde kamarády, jakým se bude věnovat zájmům, zda bude dodržovat školní řád nebo odpoledne trávit na koberečku kolejního ředitele, zkrátka jaký tvůj malý človíček bude. My, vedení projektu, jsme tu jen od toho, aby sis tento vývoj užil na maximum. Připravujeme ti akce a questy, pořádáme turnaje, soutěže, zkoušky, vše, po čem tvé srdce touží. Jsme profesoři, občané, členové Správy, starší studenti, kteří už mají nějaké zkušenosti za sebou a neváhají je předat dalším generacím hráčů.
JAK HOCZ VYPADÁ?
Jde o jednoduchý ale velice poutavý design, ve kterém se vyzná každý. V levém sloupci webové stránky HOCZ se nacházejí právě aktivní postavy, jež od sebe rozlišujeme barvami kolejí a funkcí. Modrá pro Havraspár, žlutá pro Mrzimor, červená pro Nebelvír a zelená pro Zmijozel. Dále jsou tu také hráči šedé barvy, tedy postavy, které ještě nebyly zařazené. Bílí profesoři a lososoví občané představují postavy vystudované. V pravém sloupci webu pak nalezneš chaty a jiná místa, která můžeš využít ve hře. Aby toho nebylo málo, HOCZ má dokonce vlastní wikipedii, k níž mají přístup všichni, kdo úspěšně složí zkoušky, a tak se stanou občany.
Ať už bude tvá cesta jakákoliv, můžeme tě ujistit, že bude jedinečná a plná neočekávaných věcí. Rádi ti nabídneme pomocnou ruku. Tak co? Máš odvahu na to, abys vyslal/a sovu s přihláškou?

Hlavním autorem článku je Lindsey Prise. Dále se na něm podílela také Manon Lowell.